31. januar 2016

Velkommen 2016 - bedre sent end aldrig


Den første hele måned af 2016 synger på sidste vers, så hvad er mere naturligt end at komme ud af starthullerne og se lidt på det kommende år, og hvad det kommer til at byde på...? ;-)
Ikke alle intentioner for 2015 blev til noget - f.eks. lærte jeg ikke at tale fransk. Det blev en for stor mundfuld for mig kognitivt, og det fungerede heller ikke at sidde alene med det, men jeg har ikke opgivet at lære fransk. Blot er jeg nødt til at finde en anden måde at lære det på, hvor jeg i dagtimerne kan sidde med det men bruge det aktivt... Og tage det i bitte små bidder. Hmmm.

Nå, men det er 2016, dette indlæg drejer sig om.



Biografen: Jeg havde et ønske om at tage minimum 1 gang i biografen i år, fordi jeg følte lyst og overskud til det. Det virkede ikke længere som noget uoverkommeligt, og Miss you Already talte til mig (både på grund af filmens overskuelighed og på grund af Toni Collette, som jeg har været lidt vild med siden waaaaayyyy back when). Min hjerne var helt med på den (min glæde mundede ud i dette jubelindlæg), og jeg var inde og se filmen allerede den 7. januar.
Jeg kan altså sætte et V ud for det ønske. :-)

Blog: Jeg har sat mig for to gange om ugen at kommentere et indlæg på en anden blog. Kommentarer er så dejlige at modtage, og det er skøn feedback, så det vil jeg gøre mere ud af at give - og det bliver naturligvis af lyst.



Blomster: Sidste år ønskede jeg mig minimum 9 buketter blomster, og det nåede jeg også op på. I år vil jeg gerne op på samme antal - igen kun givet på baggrund af noget positivt, men denne gang går ønsket mere specifikt på tulipaner, pæoner eller storhovedet nelliker. Så minimum 9 buketter af den slags blomster i løbet af 2016. Billedet er af den første buket i år - fra mig til mig. :-)



Bøger: Som sidste år vil jeg gerne læse 4 bøger. Jeg nåede op på 7 sidste år, meeeen jeg har fået energi til en del mere inden for det seneste halve år, så bøger er nok ikke det eneste, jeg kommer til at kigge nærmere på. Derfor vil jeg hellere gå realistisk til værks i stedet for at kløjes i det og blive ked af ikke at kunne nå i mål.
Jeg har lånt de første fire inspirationsbøger til at flytte haven op på altanen, som I kan se på billedet.



Bryllup: I år står det - Jakobs og mit bryllup. Ja, ja, vi er gift, men ønsker os at blive gift mange gange på forskellige måder og forskellige steder både nationalt og internationalt - dog kun steder, som har betydning for os. Inspirationen til dette års bryllup startede hos en skøn bryllupsfotograf tidligere på ugen og senere får jeg inspiration fra bryllupsmessen i byen i februar. Buketten herover er min egen bryllupsbuket, da Jakob og jeg blev gift første gang.
Denne gang er jeg ude efter nogle kunstige pæoner i forskellige nuancer men inden for samme farveskala, så hvis I kender til nogle gode forhandlere, må I meget, meget gerne skrive et link i kommentarfeltet. :-)

Lakridskonfekt: Øh, hvad for noget? Lakridskonfekt. Det er min guilty pleasure. Jeg vil ganske enkelt spise mere lakridskonfekt. Alt andet slik kan jeg sagtens lade stå - selv chokolade, men lakridskonfekt er mit svage punkt. Derfor har jeg det sådan set heller ikke i huset, meeeeen det er heller ikke så tit, at jeg ser det hos andre, såååå jeg er faktisk i lakridskonfektmangel... Der skal jo så heller ikke så meget til, før jeg i år spiser mere lakridskonfekt end sidste år.
Jeg har en favorit, men jeg er ikke kræsen, så det bliver noget i retning af "her går det godt. Send mere lakridskonfekt". ;-)

Skruemaskine: I bryllupsgave sidste år fik jeg af Jakob lovning på at lære at bruge en skruemaskine. Jeg er ikke så god til det med værktøj. Jo, bevares, jeg kan bruge en hammer og en skruetrækker, men der er tempoet jo overkommeligt, men ikke alt har jeg kræfter til at skrue i med håndkræft, så det bliver dejligt at være lidt mere selvhjulpen på det punkt. Jeg glæder mig i hvert fald meget til at lære det.



Syslerier: Bøger er ikke det eneste, jeg slapper af med at bruge tid på, så derfor vil jeg også gøre plads til at hækle, strikke og sy i det omfang, jeg har lyst. For tiden er jeg ved at sy og hækle til en Alma, som kommer ud til sin mor og storebror i marts.

Yoga: Det har jeg nu gået til siden maj sidste år, og jeg er blevet rigtig glad for det, ikke mindst takket været to helt fantastiske instruktører, så det fortsætter jeg med. Det kan virkelig noget. Der skal ikke være et mål med det andet end velvære og afslapning for sindet og kroppen, men der sniger sig forskellige stillinger ind, som jeg bliver ekstra glad for og nysgerrig efter at se nærmere på. Sådan er det med spagat. Jeg kan ikke gå i spagat - endnu, men jeg vil rigtig gerne lære det.

Ovenstående er meget konkrete intentioner, for det er sådan hos mig, at jeg ikke venter til nytår med at gøre op med mig selv, om min hverdag fungerer for mig eller ikke. Det er årsagen til, at det mere eksistentielle ikke er nævnt her.

Har I taget hul på det, I ønsker i år af de konkrete af slagsen? Og har I noget, I gerne vil realisere i løbet af i år - og hvad, hvis jeg må spørge (nogle specifikke bøger på læselisten eller en gåtur i skoven mere om ugen eller måneden eller noget tredie, fjerde, femte,....) ?



Og så til sidst et TAK herfra for at have fulgt med sidste år og for at læse med nu. Tak for kommentarer og tilkendegivelser om, at I synes om mine forskellige indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar