8. november 2015

Vil du være med til at lege stilleleg?

Mit seneste blogindlæg handlede om genveje til mere ro i hverdagen. Herunder uddyber jeg punkt nr. 3 - at pause ud.
Stillelegen går i al sin enkelthed ud på i fem ud af de næste syv dage (hvis ikke alle syv dage) at forære dig selv, som var det en gave til en tæt ven(inde), en lille smule ro i hverdagen.

Hør mere om ugens udfordring i min video:

video

Det er en teknik, jeg selv bruger dagligt blot i 25 minutter som et led i min stressbehandling - og en direkte ordre fra min psykolog. I opstartsfasen mødte jeg en del modstand både fysisk og mentalt, og jeg havde svært ved at finde ro og lade tanker være tanker - men taget i betragtning at øvelsen gik ud på at gavne mit helbred, skød jeg hurtigt modstanden i sænk, for mit helbred kommer før alt andet. Det har jeg lært nu.
Jeg har til gengæld for vedholdenheden oplevet en gavnlig effekt af det daglige stillerum, for mit nervesystem er ikke i lige så høj grad stresset, som før jeg tog hul på de daglige 25 minutters afslapning i fuldkommen ro.


Rigtig god uge og god udfordring. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar