7. september 2015

Rund fødselsdag uden overstimulering - how to

Ja, dette havde jeg planlagt indlægget her til at omhandle... Intentionen var ellers god nok, og ville også have holdt, tror jeg..., hvis jeg ikke havde været overbrugt forinden.

Nå, i går fyldte jeg 40 år (hurraaaaa :-)), og jeg havde inviteret lige over et par håndfulde af de skønneste til kagereception med mulighed for at komme og gå, som det passede én selv, inden for et fastsat tidsrum på 3 timer. Piece of cake (haha), tænkte jeg, det skulle jeg nok kunne klare, for ikke alle ville nødvendigvis være der på samme tidspunkt, og hvis de var, drejede det sig om kort tid. Desuden ville jeg kunne gå lidt afsides nu og da for at lade sanserne hvile, og når receptionen sluttede, ville jeg stadig have energi på kontoen til at nyde resten af dagen og fordøje indtrykkene. Bullet proof plan.

Det forløb bare ikke helt sådan. Altså tidsrummet var bestemt forinden, så dette blev der ikke lavet om på, og ikke alle var der på samme tid eller hele tiden, så her var der ikke noget at komme efter. Og hånden på hjertet er det da dejligt, at folk har lyst til at blive og hygge sig med hinanden, for det er jo tegn på, at selskabet er dejligt at være i (og maden god :-)). Det klager jeg bestemt ikke over.

Så stopper det så også der.
Mandag den 31. august var sidste flyttedag, og så stod jeg der i den nye lejlighed med et køkken, som skulle pakkes ud NU, for jeg havde jo planlagt at bage det hele selv. Der ville være god tid med en uges ferie... Jaaaa, klart. Udpakningen begyndte, samtidig med at alt det, der normalt skal klares efter en indflytning, også skulle klares, og jeg kunne omgivet af kasser i resten af hytten og tomme kasser stablet op ad hinanden ude i køkkenet begynde at bage og lave ckokoladelækkerier.
Jeg kunne også læse en novelle til opstart i bogklubben...
Og på den måde er der jo længe inden fødselsdagen dømt overbrugthed. SUK - hvornår mon jeg lærer det? Men det stopper ikke her. Niks, for jeg fik til fødselsdagen ikke løst udfordringen med at liste af i ny og næ, så min kære hjerne begyndte at stå af. Det resulterede i, at jeg, da vi kom hjem efter fødselsdagen, satte mig på gulvet og vrælede af input og overtræthed.

Og jeg vågnede kl. 04.05 i dag med stress i kroppen og gråd, som væltede ud af mig, og som har efterladt mig tømt for naturlig farve i hovedet hele dagen i dag og enhver form for energi.

Det må så være opskriften på, hvordan fødselsdagskagen IKKE skal skæres. Fortryder jeg min fødselsdagsreception? Nej. Jeg har dog lært mig, hvordan jeg næste gang griber sagen an, for det må være

1) at have fokus på én ting - og kun én ting: Fødselsdagen.
2) Hvis det ikke er muligt, så bugner butikkerne af gode muligheder for at KØBE sig til alt det spiselige, som også smager godt.
3) Sidst men ikke mindst - sørg for at gå afsides af og til. Det lønner sig, og gæsterne kan sagtens tale med hinanden. Saaaagtens.

It is that simple, really.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar