5. juli 2015

Selvomsorg og selvforsyning

Efter en periode med handling på handling på handling på handling på ..... (som kom sig af spørgsmålet "hvad er det mindste skridt, du kan tage for at xxxx?"), havde jeg tabt pusten. Helt og aldeles. 
Da jeg havde forstået, at den lange liste af konsekvenser, som jeg nævnte i sidste uge, på den megen handling, ikke ville forsvinde, hvis ikke jeg tog en anden kurs, kom der andre boller på suppen. Det var tid til at slappe af og slippe tøjlerne.

Søndag eftermiddag lavede derfor jeg en portion hyldeblomstsaft (det tager den tid, det tager - ca. 3 dage i køleskabet), og i onsdags legede jeg selvforsynende bonderøv og plukkede sammen med Jakob ca. 9 kilo skønne jordbær, som blev renset og frosset ned:


Ok, en lille håndfuld måtte nydes med det samme med mælk. :-)



Hele weekenden har jeg holdt mig i ro, siddet og skrevet, været lad og i det hele taget ikke have så meget på programmet. Hmm, faktisk har jeg ikke haft noget på programmet. Det har føltes godt, og jeg kan mærke rent fysisk på min puls, at den er blevet roligere.

Her i morges opstod trangen pludselig til igen at lave en portion hyldeblomstsaft - bare en halv portion, for det var, hvad der var ingredienser til, og da lige præcis den følelse af at gribe øjeblikkets lyst ellers har været forduftet, blev jeg så glad, at jeg pilkede ud og klippede hyldeblomstklaser ned til brug og må have lignet en forårskåd kanin på spring. :-) 
 
 
 
 
Kan en start på dagen blive meget bedre end at følge en pludselig indskydelse, der giver glædesbobler i maven? Det kan den ikke for mig. :-)

Rigtig god selvomsorgssøndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar