3. maj 2015

Tigerspring - som voksen...

Når udviklingen tager nogle gevaldige hop hos spædbørn, er der tale om tigerspring, og så kan de små ikke helt følge med og bliver pylret og tryghedssøgende. Jeg har følt det sådan selv - i den forgangne måned, og havde en uge, hvor jeg bare var ked og havde et enormt behov for nærhed og omsorg.
I den uge forstod jeg ikke så meget af, hvad der skete, men øøøøh set i bakspejlet har der været fuld fart frem på min neurologiske og kognitive heling:

Som jeg var inde på i sidste uge, har jeg både slugt to bøger i april og er nu oppe på målsætningen for i år, og jeg forstod pludselig en hækleopskrift, så jeg kan hækle kugler.
Men ikke nok med det deltog jeg faktisk i et foredrag på ca. 2½ time - et for mig nyt sted, hvor jeg bevidst satte mig helt oppe foran, der var udelukkende fremmede mennesker omkring mig til foredraget, og jeg kunne følge med hele tiden.


Hvad er der så specielt ved det, og hvorfor bruge et blogindlæg til dette?
Jo, fordi for blot et par måneder siden skulle jeg overtale mig selv til ikke at melde afbud til et foredrag, men jeg gjorde det tit alligevel, fordi jeg blev bange alene af den grund, at det var et sted, jeg ikke havde været før og fordi der ville være mange mennesker, og det til sammen ville skabe panik nok i mig til at melde afbud. Det gjorde jeg ikke denne gang.

Trods den ene uge med tårer og pylrethed har april været en sejrsmåned af de helt store for mig.

Hvad har været det bedste for jer i april?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Jan. Og super hyggeligt, at du lige kom et smut forbi bloggen med en kommentar. :-)

      Slet