17. maj 2015

Life as I Know it...

Når jeg ikke har haft travlt med at hilse på asfalten på mine løbeture og forstrække nakke- og skuldermuskel ved samme lejlighed, har jeg været opslugt af

  • jobsøgning - jeg kan fortælle, at 6 ugers (selvbetalt) ferie og et benhårdt coachingforløb i de seks uger har rykket ved mine jobønsker og fået pustet nyt liv i lysten til at formidle og lysten til faglig leg.
  • salgsklargøring - dette har for mig, som afskyr at flytte, fordi jeg rykkes op med rod, været stress- og angstfremkaldende. Jeg har haft nogle uger med mange tårer, for jeg har skubbet til nogle grænser i mig, som har været og er sårbare. Derfor har energien til at blogge ikke været der.
    Vi er så småt nået så langt nu, at mæglerne er blevet kontaktet, og mens vi venter på deres tilbagemelding, har vi en uges tid til at få det sidste på plads. Uha - det er snart.
    Men, wow, hvor jeg glæder mig. Glæder mig til at flytte - ja, det kan jeg sige nu. Det kunne jeg ikke få en uge siden, men for nogle dage siden faldt der nogle brikker i det store puslespil på plads, og det har hjulpet. Jeg glæder mig til den dag, hvor vi kan bære alle møbler og ting ned til flyttebilen og kære mod et nyt kapitel i vores liv - i fælles bolig. Jeg glæder mig til først nat i det nye hjem. Den og den første morgen er altid noget ganske særligt. Jeg glæder mig til at gå og indrette i ro og mag og tage den tid, det tager.
    Jovist skal lejligheden her sælges først, det er jeg klar over, men jeg glæder mig stadig.
  • træning - jeg har fundet yoga... Det er ikke breaking news, at den træningsform findes, for RIGTIG mange dyrker den. Det har bare aldrig sagt mig noget. Som i SLET IKKE.
    Femte gang var lykkens gang for mig, og Frederike Grams viste sig at være min lykkens gudinde i form af en super dygtig instruktør i mit lokale træningscenter.
    Jeg har haft brug for et andet fokus i min træning, fordi løb og fokus på halvmaraton til september har været energidrænende fremfor -givende, så i stedet har jeg haft ønske om smidighed og afspænding af mine stive løbemuskler. Mit ønske var ikke specifikt på yoga - faktisk slet ikke, men ja, det var jo åbenbart det, min krop havde brug for. For allerede dagen efter første time mærkede jeg en stor, positiv forskel i mine knæ især.
    Det blev til tre yogatimer den første uge. Min krop grinte. Har I prøvet det? Min krop grinte begejstret, ikke fordi det var nemt, for det synes jeg bestemt ikke, at det er, men fordi træningen tændte et fyrværkeri af endorfiner rundt i kroppen.
    Næste time er booket. :-)
En kort opdatering herfra. Næste indlæg byder på en konkurrence, hvor der står et gavekort på en times massage på spil.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Keep going!
    En karriere coach kan være guld værd. En der er tålmodig og kan lytte. En der kan stille de rigtige spørgsmål og få en selv til at se egne kvaliteter på en ny måde. Det gik op for mig at der hvor jeg følte at jeg havde fejlet, er der hvor jeg har lært mest og der hvor jeg er blevet formet. Så klassikeren om at beskrive sine succeshistorier blev pludselig til krigshistorier der forklarer hvad jeg står for.
    En grinende krop er en god beskrivelse. En krop "fyldt med ro, styrke og tilfredshed" har jeg oplevet ved aikido og meditation. En hjerne på endorfiner har jeg oplevet med styrketræning. (Men jeg er stadig en lille svækling ☺)

    SvarSlet