25. maj 2015

Konkurrencetid - en times massage i Odense C

Strækøvelser virkede ikke godt nok, og hvile syntes heller ikke at gøre arbejdet. Jeg var nået dertil, at min modstand mod massage (det gjorde jo ondt, for der blev jo altid presset MAX til , og det var jeg klar over, at jeg ikke kunne med - slet ikke, for så ville mine muskler jo spænde endnu mere op) blev afløst af eneste og sidste udvej, hvis jeg gerne ville blive ved med at løbetræne og træne generelt. For tre år siden.

Jeg fik taget mig sammen og bestilt tid. Jeg gik næsten grædende derfra (faktisk græd jeg, da jeg kom hjem...), for jeg var blevet pålagt løbepause i en måned - minimum.... Og hold nu kæft hvor havde jeg ondt, men mest af mig selv pga. løbepausen (syg prioritet).
Ben og knæ var sat til inflammation, så pausen var ikke for sjov men en nødvendighed, hvis jeg skulle mig forhåbninger om at komme ud at løbe igen - endsige få indfriet min drøm om at løbe et halvmaraton.
Hans Fallesen, massøren, regnede ikke med at se mig igen efter den første gang. Det gjorde han - også selvom det var en overvindelse for mig første gang at tage afsted, ikke kun pga. mine meget store forbehold for massage og massører, men også fordi han var en mand. Det var meget grænseoverskridende for mig, men jeg følte mig tryg, og det gjorde forskellen - lige som jeg forstod alvoren i at få taget hånd (hehe) om de overanstrengte muskler.
I den første måned med massage to gange om ugen stod inflammationen ud af mig; mine øjne løb i vand (kollegaerne troede, at jeg græd), min næse løb helt vildt (måske som kompensation for den pålagte løbepause), det var ubehageligt at cykle til og fra arbejde, fordi mine knæ føltes som det rene gele og dermed som om, de ikke kunne klare tråddet i pedalerne (virkelig, v.i.r.k.e.l.i.g. klam fornemmelse), og jeg havde bare ondt i begge ben. Det var en lang første måned, og jeg følte ikke, at der var bedring.
Det var der.

Et år og tre måneder efter kunne jeg opfylde min drøm om at gennemføre mit første halvmaraton. Havde det ikke været for Hans, var jeg ikke sluppet af med mine mange smerter og overanstrengte muskler, og jeg havde ikke ændret min løbetræning til at være mere skånsom.

Der er gået tre år, og jeg lægger mig nu trygt op på briksen, for det er skønt at få løsnet op og få tilført ny energi - samt vendt verdenssituationen (Hans er tidligere journalist).
Jeg har også lært i den tid, at jeg selv bestemmer hårdhændetheden eller blidheden, og at jeg selv skal sige til og fra i forhold til styrken af massagen, og Hans har med tiden indset, at selv forsigtig massage kan have en meget mere lindrende effekt (i hvert fald hos mig) end massage med fingrene boret ned i musklerne.

Og så kan Hans meget mere end blot at massere løberben. Du kan komme med øm skulder, nakke, arme, lænd, ryg, eller du kan være gravid og have brug for hjælp til trætte og belastede lemmer. Han tager sig tid til at lytte og spørge ind - og spørger også ind under vejs for at være sikker på, at I forstår hinanden.

Hans har klinik i Odense C, og hvis du ønsker at deltage i konkurrencen om et gavekort til en times massage hos ham, skal du skrive en kommentar til dette blogindlæg - her på bloggen vel at mærke. :-) Alle kan deltage - ingen deltagere vægtes højere end andre.
Husk at skrive din e-mail, så jeg kan kontakte dig, hvis du er den heldige vinder.

Sidste chance for at deltage er lørdag den 30. maj kl. 10.00. Herefter vil vinderen blive trukket. Dette sker ved lodtrækning.


Pssst: Bloggen her er ikke en af de mest besøgte hvad angår kommentarer, så der skulle være en god chance for at være heldig. ;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg trænger SÅ meget til massage efter denne graviditet (som slutter snart) så jeg håber at jeg vinder konkurrencen ❤️

    SvarSlet
  2. Jeg vil gerne deltage i konkurrencen :-) Massage er altid dejligt.

    SvarSlet