24. april 2015

Forår i hjernen

Ja, I hjernen ikke PÅ hjernen, for sådan føles det - at jeg har forår i hjernen, for det spirer. Der bygges kognitive broer - ikke sådan nogen med pyloner af cement, snarere svingende gangbroer, men broer trods alt. :-)

Husker I indlægget for to uger siden om at passe på hinanden, og husker I en af mine målsætninger og ønsker for 2015? Jeg kan nu føje til begge, at jeg har nået de fire bøger i år. Stopper jeg der? No way, men jeg tonser heller ikke afsted, så først når jeg er bogsulten igen, sætter jeg mig til bords.

Min hjerne har også i den seneste uge været beskæftiget med andet, hvor den har overrasket mig så meget, at jeg fik tårer i øjnene af stolthed og lettelse, for den er nu kommet sig så meget, at den har kunnet tyde en hækleopskrift, helt uden hjælp fra eksperter. Således har jeg kunnet præstere denne,



som jeg end ikke før stressnedsmeltningen kunne læse mig frem til via en opskrift. Jeg har siden hæklet yderligere to kugler, så der nu er tre stykker. De skal bruges til en barnevognskæde til min niece, som påtænker at blive ekstern i løbet af juli. Nu mangler jeg en rest bomuldsgarn i en sart, lys gul farve...  :-)

Jeg træder varsomt og sagte som jeg ville på en ny og forårsgrøn græsplæne, for hellere lade de fine, forårsgrønne gangbroer gro til og blive stærke og smidige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar