16. marts 2015

Slow Sunday Sweets

Er der noget bedre end småsløve og stille søndage?

Jeg sørger så vidt muligt for at have få eller ingen planer i weekenden. Det frigiver nemlig tid og plads til spontan bagelyst. Den slags dukker af og til - ej, OK, jævnligt - op hos mig, præcis som det skete for lidt over en måned siden lige før fastelavn.
I en lodtrækning på Odense Marcipans Facebookside var jeg (og ca. 40 andre) så heldig at vinde deres to ismassevarianter; en marcipanmasse og en lakridsmarcipanmasse. Masserne kan sagtens bruges til andet end is - f.eks. bagværk. Resultatet af min spontane legelyst kan ses her:






Minifastelavnshorn med nougat (som jeg selv havde købt) og marcipanmasse. Vidunderlig kombination. Mmmmm.
 


Is med lakridsmarcipanmasse. Is UDEN ismaskine! Jep, det kan rent faktisk lade sig gøre - også meget nemt (der står opskrift på marcipanmasseposen).

Jeg slår gerne et slag for Odense Marcipan, for jeg er temmelig glad for især deres nougat og deres overtrækschokolader. Lige netop disse produkter er så lækre at arbejde med, og nu kan jeg så tilføje marcipanmassen også (den uden lakrids - hvorfor skal der lakrids i alt?). Dette er ikke et sponsoreret indslag, bare lige for at slå det fast.


Denne weekend har stået på afslapning. Hvad har været på programmet hos Jer? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar