24. februar 2015

Om rummelighed

"Skat? Ved du hvad? Mine forældre har lige fortalt, at de har booket hytte til os i sommerferien, og at vi bare kommer og går i løbet af den uge, som det passer os".
Det var stort set ordret det, Jakob en dag fortalte efter et visit hos sine forældre.

Da jeg havde fået drejet tankerne væk fra jobsøgning, stigende stress og meget andet hen på emnerne sommer og ferie i kombination, blev jeg helt paf. Jeg nåede ikke at panikke, som jeg normalvis ville gøre ved tanken om ferie med en hel gruppe mennesker, og at jeg rent faktisk skal væk fra mit hjem til sommer, hvor det bedste for mig er hverdagen hjemme med træning, stille dage, bøger og arbejde i kolonihaven.
Der er al den plads fysisk og ikke mindst mentalt til, at jeg kan trække mig tilbage til fred og ro og enerum, som jeg har brug for. Der er desuden så meget omkringliggende natur, har jeg ladet mig fortælle, der indbyder til løbeture og gåture, at jeg uden risiko for at blive energiforladt kan holde lidt ferie der, hvor min mand ferierede som barn.

Ved I hvad? Mine svigerforældre forstår at møde mig med kærlig rummelighed. <3

2 kommentarer:

  1. Det er ikke noget bedre end gode svigerforældre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret.

      Tak for din kommentar. :-)

      Slet