2. december 2014

Mine stille morgener



Der er ikke noget mere afkoblende og opløftende end de stille morgener. Dem samler jeg på. Jeg er forelsket i morgenerne, hvor jeg kan trisse rundt stadig let beruset af søvnen og lade mig kærtegne blidt af stilheden, mens jeg strækker mig og ser småsøvnigt ud på de i denne tid helt mørke vinterveje.

Min bedste start på dagen tager højde for, at jeg har brug for at have lidt tid til mig selv og kan lægge an til en ny dag. Jeg er til stede her og nu, og skal ikke 100 forskellige ærinder, som "kun tager en håndevending", men som til gengæld kræver mentale ressourcer svarende til at løbe et maraton.
Morgenmad er nok dagens vigtigste måltid for mig, for jeg kan ikke eksistere uden, og jeg kan da slet ikke træne på tom mave (dog heller ikke propmæt, så på dage med en løbetur eller styrketræning, spiser jeg ad to omgange - dog mest før træningen).
Min træning er næste punkt på dagsordenen, og mine løbeture foregår så tidligt på dagen, at det kun er ganske få, jeg møder på min vej rundt. For tiden er jeg nærmest et stort klovnesmil på mine løbeture, fordi jeg synes, det er SÅ hyggeligt og fint med de funklende lyskæder, som pynter buske og træer i forhaver og vindues- eller dørpartier.
Træningen afsluttes med stræk- og afspændingsøvelser inden et dejlig varmt bad.

Jeg er klar over, at mine stille morgener er en luksus, som ikke er alle forundt. Dog tænker jeg, at der også er andre magiske tidspunkter på døgnet, som værdsættes og gøres til noget ganske særligt. Vil I dele med, hvornår på døgnet det er, og hvordan I gør det helt specielt? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar