30. december 2014

Et nyt år i sigte

 
2015 byder jeg velkommen med glæde, og jeg ser frem til mange dejlige stunder og interessante refleksioner om alt mellem himmel og jord og til at fylde året med alt godt.
Naturligvis kan ikke alt planlægges, men jeg forsøger at danne mig et så håndterbart og justerbart overblik som muligt for at få fornøjelse af flest mulige ressourcer og deraf følgende glæde og overskud.
 
 
Først og fremmest har jeg lovet mig selv, at der finder mindst 9 buketter blomster finder deres vej til mine vaser i løbet af året, og at blomsterne KUN udtrykker glæde og fejring.




Jakob og jeg har lavet en aftale om en månedlig frokost-, brunch- eller kakaodate. To skønne julegaver har allerede sikret os både brunch og frokost, og en deal har gjort det muligt med to kakaodates. Se så er vi jo allerede fire måneder inde i det nye år. Uuuhm.


Billedet taler for sig selv - og så alligevel ikke. Min intention og mit mål for 2015 er at læse 4 bøger. Det lyder ikke af meget for en bogorm, overhovedet, men min stress har haft smidt min evne til at fokusere, til at koncentrere mig og følge en mundtlig og skriftlig argumentationssammenhæng for porten i noget tid, og nu er jeg ved at få den til at træde ind over dørtærsklen igen. Jeg er nu ved at læse en noget fakta- og teksttung biografi, og sluger på kort tid en del sider, men det er stadig i opstartsfasen, så jeg ønsker ikke at presse mig selv for meget - og ikke med et løfte om en bog om måneden.


I får faktisk lov at følge lidt med i min læsning, for en af de første på boglisten i år er Lene Jørgensens Efterveerne - Den traumatiske fødsel.
Hvorfor i alverden giver jeg - mig uden børn - i kast med en sådan bog? Det gør jeg, fordi forfatteren, som er en veninde,  belyser et meget tabubelagt emne omkring fødsel og moderskab (som nybagt mor til et sundt og raskt barn forventes det, at man stråler af lykke), og så kommer hun forbi bloggen for at fortælle om, hvordan hun blev nulstillet og skulle starte med et helt andet perspektiv i sit liv end før - på godt og ondt.


Udvikling er noget af det, som driver værket for mit vedkommende. Jeg er nysgerrig og glædes derfor over at mærke lysten til faglig udvikling igen er begyndt at titte frem. Udviklingen er dog både faglig og personlig - den faglige har bare stået stille i år pga. krav fra og til min personlige udvikling i forlængelse af stresssygdommen og konsekvenserne heraf.
Desuden vil jeg lave nogle indtalte blogindlæg i løbet af året, fordi jeg har fået mulighed for at låne noget teknik at lege med til dette formål.

 
 

Havearbejdet står naturligvis også højt på min liste, for der er vores herlige kolonihave, som byder på en masse afkoblende arbejde med jord under neglene, jordbærbede, nedgravning af trampolin og meget mere.

 

Jeg fylder 40 år i september. Mere er der ikke at sige til det end, at jeg glæder mig. MEGET. :-)





2015 byder også på bryllup - for Jakob og jeg skal giftes igen. Vi har to muligheder i tankerne for i år - den ene er en kirkelig velsignelse og den anden den poetiske rådhusvielse i Lyngby-Taabæk Kommune, som jeg skrev om i sidste uge.




 Der er med andre ord alt godt i posen for 2015, og det ønsker jeg også for Jer, og det vil glæde mig meget at høre om de oplevelser, tanker og refleksioner I gør Jer.

Med dette ønskes I et rigtig dejligt, fredfyldt (man har da lov at håbe ;-)) og roligt nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar