12. oktober 2014

Slow Sunday

Oven på en uge med en god gang havearbejde, hvor der er blevet luget, hvor græsset er blevet slået (forhåbentlig en sidste gang i denne sæson, men jeg kan have mine tvivl, for det er stadig rigtig lunt ude årstiden taget i betragtning), hvor højbedene nu er kommet op OG jeg også er kommet i gang med lidt julegavekreering stod søndagen på en dag i slow motion:

Vækkeuret var slået fra i morges, efter morgenmaden tog jeg en dejlig gåtur, mens manden og mange andre sov ja, jeg vågner altså tidligt også uden vækkeur, en stille morgen og derpå to timers workshop i restorativ yoga. Jeg har ærligt ikke været den store fan af yoga, fordi jeg skal ud i nogle vrid og stræk, som ikke fungerer for mine knæ og fødder (jeg har forsøgt mig med yoga flere gange med samme resultat), men altså restorativ yoga er jo ren afspænding, så det ville jo bare være et hit og gøre en slow Sunday endnu mere afslappende, og derfor meldte jeg mig til. :-)

To timer, hvor den første del (tidsangivelse er ikke mulig, da der ikke var ur i lokalet, og jeg heller ikke selv går med ur) stod på let stræk - til min store ærgrelse, for jeg var SÅ klar til at bevæge mig ind i en meditativ tilstand i to stive timer :-), førend vi bevægede os videre til den meget afkoblende og afstressende, ordentlige restorative yoga. Det gav dog god mening at starte workshoppen med lette stræk til at vække kroppen, for dem som ikke havde været i gang så længe inden workshoppen, vil jeg lige tilføje, for det var jo søndag formiddag kl. 10. Og mange har netop taget hul på efterårsferie med familien, hvorfor morgenen måske har været en aaaanelse mere langsommelig.
Da vi først havde taget hul på den restorative del, var jeg klar til at blive liggende og glide længere og længere væk fra omgivelserne og ind i meditationstilstanden, som jeg havde nemt ved at nå i dag. Det nød jeg. Jeg havde en smule svært ved at følge tempoet med vejrtrækningen, for når jeg først kommer ned i gear, så er min vejrtrækning ganske langsom, så tempoet, som instruktøren satte, valgte jeg til sidst at se bort fra og i stedet følge mit eget.

Ét råd, dog, såfremt restorativ yoga lyder som noget, der kunne være være spændende at prøve; hvis man ikke er vant til at sove med øreringe - og det er jeg ikke - , så tag dem ud inden starten på sessionen, for det føles ikke rart at hvile øret på en yogamåtte, uanset hvor tyk den er, for den føles hård, når kroppen er helt afslappet og dermed også automatisk trykker sig ned mod underlaget.
Lige pludselig var de to timer og faktisk lidt mere gået, og det var tid til stille og roligt at vende tilbage til søndag formiddag - øh, søndag frokost kl. 12.10.

Hjem igen i smukt vejr med en flot efterårshimmel og nu flotte gyldne farver på træernes blade og de mange blade på jorden, så jeg kunne fortsætte med julegaverne - bordskånere af filtkugler (og ikke et eneste ord om, at Jakob tænkte analperler, da han så den første bordskåner...).



Bordskånere - for lige at slå det fast.




Hvad har din søndag budt på?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar