27. oktober 2014

Forandring fryder...vol. II

Pludseligt blev sidste uges opdeling af projekt ”klædeskab og væggen bag” temmelig relevant. Jeg havde jo taget tyren ved hornene, og den begyndte at bevæge sig lidt mere selvstændigt end forventet, for en søndag eftermiddag blev skabet sat til salg online. Mandag morgen lå der besked på mailen om henvendelse på skabet – det var solgt senere på dagen med afhentning fredag samme uge… Giiiiiisp!! SÅ kom vi på arbejde, for det skulle gå lidt stærkere end antaget, og det såkaldte spændende projekt var begyndt. Jeg var tvunget til at gå meget punktligt til værks for ikke at drukne mentalt og tage punkterne lidt ad gangen – dvs. ikke to punkter på samme dag.

Først skulle der skaffes kasser til alt indholdet af skabet.

 Kasserne står klar. Tak til Jakob for at hente dem.


Skabet skulle tømmes. Det måtte jeg simpelthen tage i bidder fordi projektet blev liiidt for stor en mundfuld på en gang. Det tager jo ikke lang tid at tømme et skab, så det var ikke der, min udfordring lå. Det var det at begynde en rejse udi det ukendte univers, hvor jeg ikke følte, at jeg kunne bunde – for hvad vidste og ved jeg om sådanne projekter og håndteringen af dem, rækkefølgen, priser, osv…? Ikke noget.

Nå, men skabet blev tømt.


Tømningen tages i etaper.


Tomt skab. Hurraaaa.


Det var endda klar til afmontering fredag eftermiddag, hvor det blev hentet.



Tilbage stod så væggen i al sin mastodonthed. Inkl. en meget afgrænset men massiv lugt af gammel, indelukket kælder, som udelukkende holdt sig til pladsen, hvor skabet havde stået. Det var en interessant og smule spirituel oplevelse, for skabet havde aldrig afgivet den lugt, når man åbnede lågerne, så der var noget gammel energi, der blev frigjort.
Vinduer og altandør blev åbnet til gennemtræk, og jeg vaskede væggen af og vaskede gulv. Det tog ikke lang tid for den gamle indelukkede luft og lugt at forsvinde helt.

 Det løftede soveværelset visuelt at få skabet væg, for det har jo ikke gjort andet for mig end at skæmme. Jovist har det kunnet rumme en masse forskelligt, men det var tudegrimt i mine øjne (jeg ved, at det er en smagssag, og heldigvis bestemmer vi jo selv, hvordan vores hjem skal se ud hver især) og det tyngede derfor visuelt – nok også fordi det kun fyldte noget af væggen og havde skydelåger, og så var det uheldigt placeret op ad en ydermur.

Det tynger ikke længere visuelt, og der er blevet lysere i soveværelset. :-)

Arbejdsprocesser af denne slags har jeg virkelig svært ved at kapere i sin helhed, som jo fremgår med al tydelighed.

Må jeg høre, hvordan I derude bag skærmene danner et overblik over processer, som synes uoverkommelige, og hvilken slags proces, der giver mest uro?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar