14. august 2014

At pause ud



 


Jeg har været forsvundet i alle mulige (praktiske) gøremål i en længere periode – i sådan en grad, at jeg ikke har kunnet beskrive, hvem jeg er som person – uden at blive faglig og dermed har jeg haft rykket fokus fra hjerte til hjerne, har haft overfladisk vejrtrækning, højt blodtryk... Det fungerer slet ikke for mig, at jeg tager afstand til mig selv på denne måde. Jeg har derfor haft brug for at pause ud, hvorfor der ikke var noget indlæg på bloggen i sidste uge. Der har ganske enkelt ikke været plads, og jeg er overbevist om, at der vil blive nikket genkendende til dette.

 Hvorfor kan det nu være, at jeg – efter seneste blogindlæg – er så langt fra mig selv? Svaret må være, at jeg ikke har været opmærksom nok på egne behov. Den boldgade kan jeg, lige som andre, også falde i, og så er det med at komme tilbage på rette spor. Det er nu rarest for alle parter.
Det har jeg – sjovt nok – gjort ved at kaste mig over en anden praktisk opgave nemlig at rydde ud i gemmerne, smide ud, sætte til salg, tage stilling til dette og hint, osv. Det lyder paradoksalt, I knoooow, men sådan har det været. Der har været for fyldt op alle steder, og det har denne gang hjulpet at sætte i gang rent praktisk med oprydning og udsmidning.

Det har jeg faktisk været inde på før (i dette indlæg om mit proppede køkkenskab med te i alskens varianter), at det giver ro hos mig at få tømt ud af dårlig energi – ikke for at få plads til mere men for at beholde det, som bliver brugt og så smide overflødigt fyld ud. På den måde har jeg kunnet rykke fokus tilbage fra hjernens enevælde til hjertet som primært talerør.

Nu hvor jeg er blevet opmærksom, ser min liste sådan ud i stedet:
 

 
 
En af de ting, som kommer til at stå på den liste er at sætte mig godt til rette i sofaen med en kop the og bog inden for rækkevidde og trykke på pause.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar