19. juli 2014

Om at flytte rundt og at flytte sig.

 

Bordpladen har fået første gang grunder.

Først og fremmest et meget beæret tak over de forslag, som på baggrund af sidste uges indlæg er kommet, og de løsninger, som i kølvandet på indlægget er dukket op. Hvor er det vildt at opleve. :-)
Selv havde jeg stirret mig blind på opstillingen, som den var, og havde kun et par løsninger - nemlig at male bordet lyst (som billedet også viser) og sælge det lille skab, som kabinettet stod på.

Spisestuens kontorområde er i skrivende stund under udarbejdelse, som I kan se, og når det er færdigt, lover jeg at vise billeder af resultatet, så diverse løsninger kan ses og kommenteres. Sådan en omgang sætter for mig fokus på min bolig - helt naturligt - også boligsituationen, og sjovt nok stødte jeg på en blogger bosat i  Norge, som i et indlæg var ærlig omkring sin boligsituation, og at denne var midlertidig, for noget andet var i tanker og drømme. I kan selv læse indlægget.

Både forandringsprocessen herhjemme og blogindlægget satte skub i tanker, jeg har rodet med længe, faktisk en del år - og et par år, inden jeg flyttede ind i lejligheden. Min inderste længsel er at komme lidt uden for byen, hvor der er god plads mellem hver bolig, hvor der er grønt uden for stuen, som man blot skal åbne et sæt døre for at træde ud i, og hvor stilheden er nok til at få roen til at sænke sig i hver en celle, og gerne et sted med vand i nærheden (men nu taler jeg luksus, især fordi jeg ikke tænker på en lille dam, en å eller sø)...
Sagde jeg lidt uden for byen? Hmmm, jeg bor i Odense centrum, så hvis havnen ikke tæller, må jeg vist længere ud på landet - so to speak. ;-)

Nå, jeg faldt pladask (og jeg bliver ved) for et hus i Millinge (tænk Falsled Kro, så har I geografien på plads og omgivelserne, ikke mindst), men det var lidt voldsomt for mig at tage det skridt alene, og det krævede ikke kun, at jeg skulle købe hus (alene at skulle til at eje var en meget, meget stor omvæltning), men jeg skulle også købe bil, da mit arbejde var i Odense. Jeg er ikke fan af at køre bil andet end som passager. Huset blev ved drømmen, og jeg fandt en lejlighed i stedet - i Odense C men i et stille og dejligt - og grønt - område af Odense C, og jeg kunne faktisk gå til arbejde og kan nøjes med at snuppe cyklen for at komme rundt. Det er jeg meget glad for, og jeg er virkelig, virkelig glad for at bo lige præcis her. Af mange årsager. Jeg befinder mig godt i området.

Så dukkede ham der Jakob op, og lige nu finder vi løsninger, så vi begge kan være i lejligheden og finde os til rette med og i det. Hvor længe det varer ved i lejligheden, må tiden vise. Sandheden er også, at det at have andre mennesker så tæt på - så som underbo, nabo og overbo og i det hele taget genboer, som ikke nødvendigvis er helt med på ro, ro og atter ro, godt kan være noget af en udfordring, trods det at vi faktisk bor i en meget stille opgang. Nuvel, vi kan ikke bo i lyse jordhuler eller lydisolerede bobler, og det er heller ikke i disse baner, jeg tænker. Slet ikke. Jeg er jo nødt til at være lidt realistisk. ;-)
Jeg må vist komme til den meget ærlige erkendelse over for mig selv, at Jakob og jeg lige nu bor her, men at det ikke er for altid. Og jeg som hader at flytte, fordi jeg hver gang rykker op med rode (og jeg har flyttet mange gange i mit liv - især alt for mange gange i min barndom), og det stresser mig hver gang og tager en evighed at falde til og finde ro, for det er for mig en stor proces at flytte - selv det at flytte rundt kan give mere end rigelig forstyrrelse.

Bor du/I der, hvor du eller I gerne vil?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar