13. juli 2014

Det er knapt så yndigt...

HSP-venligt indretningsforslag søges.



Nogen nyhed er det vist ikke, at boligindretning naturligvis er høj prioritet herhjemme – ja, OK, for mig i hvert fald, og at jeg hurtigt kan finde løsninger og ser idéer i dette og hint, men lige hvad angår dette arrangement,

 


 


er jeg nødt til at bede om hjælp.
Jeg beklager kvaliteten af billederne - eller manglen på samme, men kameraet ville ikke samarbejde.
 
Det står i spisestuen, og der bliver det stående, for der er ikke plads andre steder, men hvordan kan det gøres lysere, mere imødekommende og let i udtrykket? Det er det første, jeg møder om morgenen, og det er en energisluger (af min energi, skal forstås) af den slemme slags, så der skal ske en forbedring.

Hvordan gøres det visuelt HSP-venligt, mens det på samme tid rummer Jakob og hans arbejdsplads?
Jeg er kommet lidt til kort her – ikke pga. rodet, for der skal bare ryddes op (nu har jeg også været unfair at tage billeder af et rodet skrivebord) men mest af alt grundet den stationære computer og de mange ledninger. Jeg har selv en bærbar, så der behøver jeg ikke tænke på andet end en skuffe at gemme den væk i. Den forstyrrer ikke øjet i det daglige. Men hvordan integrerer man en sort, stationær med et stort, sort kabinet i lyse omgivelser og ikke mindst et kontorlignende arrangement som ovenstående, nu hvor der ikke er værelser nok i lejligheden til, at vi kan have et kontor hver, hvor det kunne have lov at stå lige så mørkt og iøjefaldende hen som nu?
Nøgleordet er, at det visuelt skal integreres i resten af spisestuen. Der er ikke plads til afskærmning (som sådan set også blot ville kalde på mere opmærksomhed), for så vil vi skulle kante os forbi, da der ikke er så langt mellem skrivebordsarrangement og spisebord.

Bordet skal males lyst, og bliver det faktisk i næste uge, hvor Jakob smutter på programmeringscamp, og skabet, som kabinettet står på, skal sælges. SÅ langt er jeg dog kommet J men heller ikke længere, og jeg har ellers klikket nettet tyndt, tjekket Pinterest, interiørbutikker, boligblogs, læst boligblade (ja, det siger vist sig selv) o.a. for inspiration og ikke mindst løsninger, men øøøøh tja, det har ikke hjulpet mig så meget videre. Store skabsklodser, hvor et hjemmekontor kan gemmes af vejen, er ikke mig, selvom der er mange løsningsforslag med den konstellation.

Hvad ellers kan gøres og, ikke mindst, hvordan kan det gøres? Jeg kan virkelig godt bruge Jeres input og håber meget på lidt hjælp.

Forslag, links, osv. modtages med kyshånd. J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar