6. juni 2014

At være særligt sensitiv - rør ved mig

 



Jeg er blevet ganske glad for massage både sportsrelateret og kærligt af Jakob, men det skal gøres blidt, og det er langt fra altid hyggeligt at blive masseret på ryggen – heller ikke med flad hånd, når indtrykkene har været for mange i løbet af dagen. MEN jeg har – tadaaaaJ - fundet et sted, hvor massage for mig opleves som en kærlig gestus og har en aldeles afslappende effekt på mig, næsten altid. Det drejer sig om mit ansigt – som jo får en million ting blæst direkte i sig dagligt, og derfor rent logisk set burde være endnu mere følsomt grundet overstimulering, og absolut også er ekstremt følsomt i kulde, hvor jeg føler vind og vejr som knive, meeeen lige med ansigtet skal jeg ikke være nær så opmærksom på overstimulering op til massagen eller under, for den går ikke ind og stimulerer negativt. Faktisk virker massage i ansigtet så godt for mig, at Jakob kan nusse (om) mig trods (let) overstimulering. Desuden kan Jakob lægge noget mere tryk i sin ansigtsmassage end ved rygmassagen, og hvis jeg er træt og har fået for meget i min retning i løbet af dagen, lettes trykket bare.

Billedet er lånt af casa-natural.dk i Odense

 Jo, jo, der er grænser for graden af overstimulering, for hvis det er slemt, skal jeg helst bare være i fuldkommen ro uden indtryk, men der er heldigvis også meget langt imellem dagene med fuldkommen overstimulering, hvor alt på mig føles som en skuresvamp i et åbent sår.

 Jeg er meget nysgerrig efter at prøve

  • Japansk ansigst-lifting (en blanding af de to følgende) og/eller
  • ansigtsrefleksterapi (zoneterapi i ansigtet), eller
  •  ansigstløftningstekning (kaldet A.L.T.).

Ikke alene hjælper først- og sidstnævnte på at løfte mimik uden kirurgi, det tager sig også kærligt af lidt stive muskler, så de igen bliver spændstige og hjælper på blodcirkulationen, som jo er sundt for huden. Det er dog lidt pebret, også fordi det anbefales at tage et forløb på seks gange, så jeg nøjes med at være nysgerrig på afstand og sende et ønske ud om en massageserie af enten Japansk lifting eller A.L.T. – og evt. en enkelt gang ren ansigtsrefleksterapi. Drømme og ønsker at gode at have, og så er der kun tre måneder til min fødselsdag. ;-) Hehe.

Anyway, selv er jeg meget glad for at massere, og det får Jakobs ryg stor glæde af. Jeg masserer dog blidt, for jeg er meget nervøs for at trykke for hårdt, (til trods fro Jakobs evige formaninger om, at han SAGTENS kan klare presset :-) (kommentaren her er tilføjet af the man himself),) så jeg skal lære det modsatte af, hvad jeg selv kan overkomme, nemlig at lægge tryk i min ryg-, nakke- og skuldermassage.
For mig virker det at give massage mindst lige så meditativt som selv at modtage – nogen gange faktisk mere, så jeg kan med fordel give massage, hvis jeg ikke selv orker flere direkte stimuli. Det har en dobbeltvirkning på mig, for nervebanerne falder til ro i kroppen, og jeg kan være min mand nær trods overstimulering. Ren win-win. J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar