14. juni 2014

At være særligt sensitiv - at skabe ro

 People say I’ve got issues… I reckon they’re right.
What’s your problem?
 
Indretning er klart noget, som jeg går op i, fordi mine fysiske omgivelser skal give ro, så jeg bare kan være. Derfor suger jeg til mig af inspiration, når jeg er ude hos andre, når jeg oser rundt i interiør- og møbelforretninger (jeg indrømmer gerne, at Ikea er et stort hit hos mig), fra Pinterest, boligblogs og fra Bolig Magasinet. Jeg har haft mange flere blade fra Bolig Magasinet gennem årene end dem på billedet, men mange har ladet livet, efter jeg har haft støvsuget dem for detaljer, links, farver, former, idéer, osv. i form af udklip.
Da jeg ikke er et naturtalent inden for indretning (OK, indrømmet, jeg er blevet bedre efter så mange år med input fra boligblade), prøver jeg mig frem – som med opslagstavlen her, f.eks.,
 
 
 
 
og derfor er den heller aldrig kommet op at hænge over skabene. De er fra Ikea, og står faktisk på hovedet, for det er oprindeligt overskabe uden bund, så egetræspladen, der sidder på som topplade, har jeg købt separat i et byggemarked og fået skåret til, og så har jeg skiftet de oprindelige dørgreb ud med nogle andre, som jeg godt kan lide at se på – og som ikke kostede en bondegård (det er no name knopper).
 
 
 
Nå, men noget har jo forstyrret mit øje ved opslagstavlen. Længe... (dette vil Jakob nikke hovedpineudslagsgivende meget til, for jeg ridder sjældent samme dag, som jeg sadler, når det drejer sig om ændringer i indretningen på et helt generelt plan, selvom jeg ofte ser gode idéer i mangt og meget, hvorfor der også tit er en del punkter på min liste over boligprojekter (og nu har vi også en kolonihave… Need I say more? I’ve got issues…. LOL)).
Anyway, jeg er jo nødt til først at finde ud af, hvad der forstyrrer, før jeg kan gøre noget ved sagen. J Lad mig se, for det første passer opslagstavlen ikke i bredden til de to skabe, og for det andet irriterer farven på stofbeklædningen mig, fordi der nok skal komme farver på helt naturligt fra det, som med tiden kommer op at hænge på den, og for meget farvevirvar duer ikke for mig på det område. Derfor har jeg købt en større plade i blød masonit, som flugter med skabenes bredde, og som er lidt højere, således der er harmoni, og en anden farve stof.
 


Pladen er blot løst sat op og stoffet bredt ud over for at give et indtryk af sammenhængen. Stoffet skal syes, herefter limes på pladen foran og hæftes med tegnestifter bagpå, inden pladen hænges op på væggen lidt over skabene.
Jo, der kan godt blive lidt blegt med hvide vægge, hvide møbler og opslagstavle beklædt med cremefarvet stof, men til venstre for opslagstavlen tilføres der lidt forsigtigt liv, og så falder der ro over den del af hjemmet. Aaaaah.
Til højre derimod, uha. Til højre er der en dør, som fører ud i et bitte fordelingsrum med i alt fire døre, hvor den ene fører ind til soveværelset (som er et projekt i sig selv så stort, at det må inddeles i etaper a la Tour de France) med et monstrum af et skab. Tungt suk. ;-) Boy, have I got issues – især også når gemalen lige er kommet hjem og har smidt alt der.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar