21. april 2014

Pausegymnastik

Det er, hvad jeg har haft brug for den seneste uges tid efter en periode med lidt for meget på programmet.
Pausegymnastik byder udover min afkoblende træning på kreative indslag i køkkenet - dog mestendels med chokolade. De kreative idéer dukker dog kun op, hvis jeg reelt set tager det roligt og ikke har en fyldt kalender - og kan lukke mig selv inde i køkkenet uden selskab. Jeg bliver afstandstagende i perioder med for mange stimuli, så det er noget af en balancegang at sørge for, at Jakob ved sig sikker på, at min lukken mig inde i mig selv ene og alene drejer sig om for mange input, og dermed ikke har med ham at gøre.

Chokolade behøver ikke nødvendigvis have en anledning, i hvert fald IKKE for mig :-), for er der noget, jeg er glad for både at lege med og indtage (både i form af is, varm kakao og helt almindelig chokolade til at nyde), og som jeg går op i, så er det chokolade. Ret skal være ret;  jeg er ikke lige så dedikeret til chokolade som bloggerne Anne og Maja - begge blogs, der er et seriøst besøg værd (og ja, deres nydgivne bog er klart på min ønskeliste), men jeg hygger mig stadig meget på mit amatør-hygge-niveau. :-)

Der har dog været en anledning, for Jakob og jeg var inviteret til fællesfødselsdag hos noget af hans familie i går. Hele tre fødselsdage var slået sammen, men da værtinden ikke skulle snydes - eller vente til sin septemberfødselsdag, blev de alle fire udstyret med et stort glas forskelligt chokolade. Desuden lå der en dårlig samvittighed over en glemt fødselsdag i slutningen af marts, som jeg ikke kunne få ud af hovedet, indtil denne idé kom til mig:

 
 
Det er naturligvis den store, gult krymmelpyntede romkugle, jeg taler om (opskriften på luksusromkugler er fra Majas blog). Tændstiksæsken er kun med på billedet som størrelsesangiver. Romkuglen kunne naturligvis ikke andet end at blive pyntet med gult i påskens anledning. Den vakte glæde - og ikke kun hos martsfødselaren, også hos mig.

Det har været hyggeligt at trisse rundt i køkkenet i selskab med en masse chokolade, skøre idéer og have haft trykket på pauseknappen for på den måde at lade op. Jakob har været meget misundelig på modtageren af romkuglen, meeeeen mon ikke jeg en dag, når vores nyligt indkøbte, grønne oase - nemlig en lille kolonihave - skal fejres med indflytningshygge, smutter en tur i køkkenet igen og laver en kugle eller mange små til formålet...

 


2 kommentarer:

  1. Åh, romkugler! Jeg kunne godt lige spise en eller ti.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Jeg kan stærkt anbefale lige præcis denne opskrift fra Maja. De er vanedannende, for der er så meget smag i hver bid, at de ikke behøver have en særlig stor størrelse for at være ren nydelse.

    Tak for kommentaren. :-)

    Mh
    Karina

    SvarSlet